آخرین مطالب : 

وب سایت تخصصی مهندس ایزدی

واگن های باری راه آهن

واگن های باری راه آهن

چکیده : سامانه ى حرکتى واگن های باری

این سامانه همان طور که از نامش برمى آید، وظیفه ى حرکت و جابجایى واگن را به عهده دارد. تجهیزات مربوط به سیستم تعلیق (فنربندى)، چرخها و دیگر ادوات تسهیل کننده ى حرکت، بخشى از سامانه ى توقف واگن، امکانات تسهیل گردش واگن در قوس ها و دیگر تجهیزات دینامیکى در این سامانه قرار دارند.

واگن های باری بر اساس نوع سامانه ى حرکتى، واگن ها به دو دسته ى بوژى دار و فاقد بوژى تقسیم مى شوند. بوژى وسیله اى ارابه مانند است که داراى چارچوبى براى در بر گرفتن چرخها است و در زیر شاسى واگن قرار مى گیرد. به طور کلى در سامانه ى حرکتى واگن هاى امروزى، هر دو چرخ بر روى یک محور قرار مى گیرند و یک مجموعه ى متشکل از دو چرخ و یک محور را تشکیل مى دهند که اصطلاحاً به آن «چرخ و محور» گفته مى شود. در واگن هاى فاقد بوژى، چرخ و محورها توسط تجهیزاتى که مستقیماً به شاسى واگن متصل هستند، در بر گرفته مى شوند. در حالى که در واگن هاى بوژى دار چرخ و محورها توسط بخش هایى از بوژى با بقیه ى قسمت هاى سامانه ى حرکتى در تماس هستند. در واگن هاى بوژى دار معموال براى هر واگن از دو بوژى استفاده مى شود. هرچند در موارد استثنا بوژى ها در محل اتصال دو واگن قرار مى گیرند. بوژى ها در انواع دومحوره، سه محوره و چهارمحوره ساخته مى شوند. چنانچه تعداد محورهاى بیشترى براى یک واگن مورد نیاز باشد، تعداد بوژى هاى واگن را افزایش مى دهند.

عنوان مقاله : آشنایی با واگن های باری راه آهن

کد مقاله : ۳۳

فرمت : word

تعداد صفحه : ۶۱A4

حجم : ۵۳۲Kb

قیمت : ۴۹۰۰ تومان

نحوه دریافت : ارسال به ایمیل شما در کمتر از ۲۴ ساعت با پرداخت نقدی یا دریافت آنی لینک دانلود با پرداخت آنلاین

واگن های باری

جهت پرداخت نقدی به منوی پرداخت نقدی مراجعه شود.

کليک جهت خريد کالا ، به منظور پذيرش قوانين و مقررات سايت مي باشد .

در صورت تمایل از دیگر مقالات ما را از اینجا ببینید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *